fredag 17 februari 2012

Del 1.

I början av mars 2011 sökte jag hjälp på Vårdcentralen efter att ha fått panikångestattacker och gått in i något som både min husläkare och jag då trodde var en depression relaterat till PMS.
Hon kollade också alla mina värden med ett blodprov och det såg bra ut.

Jag blev gick ner i tid på mitt jobb och satt på en medicin som heter Sertralin, den skulle jag ta i två veckor sen ta uppehåll i två veckor osv, samt sömntabletter och ångestdämpande.
Det började med ett gäng biverkningar, krångel med magen, metallsmak i munnen, en känsla av att mina framtänder skulle lossna (!) etc.
Jag minns inte efter hur länge men jag tror det kan ha rört sig om två veckor så kom panikångestattacken med stort P och jag fick en akuttid hos läkaren som skrev ut starkare sömntabletter och ångestdämpande samt bestämde att jag inte skulle ha uppehåll med dom antidepressiva, hon sjukskrev mig och skrev dessutom en remiss till en psykiatrisk mottagning ( jag kommer inte ihåg vad den heter tyvärr. ) i närheten av Sveavägen.

Där var jag vid tre tillfällen och pratade med psykolog och psykiatriker, dom gjorde lite intervjuer och konstaterade ganska snabbt att jag förmodligen var Bipolär och att jag även borde genomgå en neuropsykiatrisk utredning.
Eftersom dom höll på att byta lokaler ( vad det nu har med saken att göra ) så kunde dom inte göra utredningen på den mottagningen så dom skickade tillbaka mig till min husläkare som i sin tur remitterade mig till en annan mottagning som heter Serafens psykiatriska mottagning City.

När det gått en månad och jag inte hört ett pip från Serafen så ringde jag dom för att kolla hur det stod till med min remiss. Den hade av någon anledning råkat hamna på fel avdelning ( men ändå i samma byggnad ) och då hade dom ( istället för att gå några meter och lämna den på rätt avdelning ) skickat tillbaka den till min husläkare.

Puh! Det är inte mycket text men jag blir helt slut av att skriva om det här eftersom det är så mycket att komma ihåg för att det ska bli helt rätt så nu sätter jag punkt för den här gången och går ut på en promenad med Edith.

Edith i snö =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar