fredag 1 juni 2012

Gårdagens besök på Serafen.

Igår när jag gjorde en hårbotteninpackning med ricinolja så passade jag på att ha i olivolja i längderna, trots att jag nånstans i bakhuvudet kom ihåg att min syster sagt att det är assvårt att få ur, vilket resulterade i att jag fick gå till Serafen med oljigt hår. (Ja, jag hade försökt att tvätta ur det med typ 8 kg balsam.)
Fint, kanske kommer dom nu tro att jag är en typ som har problem med sin personliga hygien. Haha.

Nåväl. På vägen dit lyssnade jag av min telefonsvarare (jag har inte riktigt vant mig vid att jag har det än så det blir inte mer än ett avlyssnade i veckan ungefär.) och fick höra att läkaren jag skulle till hade fått förhinder.
Skämtar dom eller?!
Sen kom fortsättningen på meddelandet om jag istället skulle få komma till sjuksköterskan Krister.
Jaja, bättre än inget.
Väl där gick jag fel två gånger innan jag kom rätt. Samtalet med sjuksköterskan Krister gick mest ut på att han berättade för mig att han kommer vara min samordnare (den som knyter ihop alla kontakter och medicinering) och vad som finns att tillgå på Serafen. Vilket inte var så lite, KBT-terapi, samtalsterapi både i grupp och enskilt, arbetsterapeut, kurser och informationskvällar för anhöriga etc.
Nästa besök hos sjuksköterskan Krister blir den 7/6 och sen till Dr. Astrid (så fint namn tycker jag, tänk så gulligt med en liten hund som hette Astrid eller ännu bättre en katt.)

Eller nej!!! En präriehund förstås! Präriehunden Astrid.

Ok, jag kom lite ur spår, haha, tiden hos Dr. Astrid är 12/6 15.00.
Ett litet problem med det är att jag är ute på Väddö hela den veckan. Hm.
Men jag har fan ingen lust att vänta längre så jag sa att jag tar den och så får jag åka framochtillbaka.
Kommunalt.
Det tar ca tre timmar enkel resa.
Ska man skratta eller gråta?
Äh, får se det som en utflykt och ta med fika, tidningar, musik och ritgrejer. Vem vet kanske skapar jag en mästerverk.. ;-)

I eftermiddag ska jag ha en konsultation med min kompis Calle och vi enades om att det ju är mycket trevligare att ta en öl samtidigt (Vin för mig tror jag, LCHF-vänligare.) än att ses på studion så vi ska ses på det glassiga haket Nivå 22. Sen dyker det upp lite annat löst folk, ska bli himla trevligt. Planen var att sitta på uteserveringen men jag vete fasen om all infravärme i världen kan göra det uthärdligt, jag hade te.x vinterjackan på mig när jag och Edith gick morgonpromenad.

Hennes nuvarande position.
Idag ska Edith förresten börja med ett kosttillskott som har visat sig motverka fästingar, vår grannes hund Doris fick te.x inte en enda fästing förra året, och inte är giftigt som allt annat mot fästingar verkar vara.

Såhär ser den ut. Vi hoppas på det!

Förutom att köpa den så ska jag handla kosttillskott (Omega-3) och hårfärg till mig, gå på systemet (Casa Rivas baby!) snacks, (det blir fetaoströra, paprika-chilicreme fraiche, grönsaksstavar, ölkorv, ostar, oliver och nötter.) lite annan mat och sen hämta medicin.

Nu vill jag skriva "Hörs senare!" Men man vet ju aldrig när jag drabbas av bloggkramp. =)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar