tisdag 25 maj 2010

Skäll..

Jag har fått skäll!!!
För att jag inte uppdaterar bloggen.
Okej, jag förtjänade det..;)

Idag har jag varit ledig i en och en halv vecka efter Erotikmässan, ganska välbehövligt måste jag säga och sköööönt. Jag har börjat kalla mig själv för hemmafru och det är nog en syssla jag skulle kunna vänja mig vid, städar, tvättar, handlar mat och gymmar på dagen, sen lagar jag middag till Mr. Robert kommer hem. Lugnt och skönt, inga måsten och krav.
Idag ska vi ha broccoligratäng med bacon och parmesan tex.

På tal om att jag kallar Mr. Robert för Mr. Robert så fick vi ett kuvert i brevlådan igår:

Haha, lite roligt! Det var från våra grannar Challe och Niklas. Ska vara hundvakt åt deras Jackie några dagar, såå mysigt.

Nu kom jag på att det kanske är schysst om jag berättar för ER varför han kallas så..

Vi var i Egypten för ett år sedan och var ute på Kamelsafari genom Saharaöknen (okej inte genom HELA, en bit bara) då vår norka gudie utmanade mig på kameltävlig (!) så vi försvann fort som fan såklart. Kvar är Robban och resten av gruppen.
Tror Robbans kamels skötare trodde att Robban var lite avis på att att vi två galopperade iväg så han gav Robban tömmen (ni läste rätt, tömmEN, dom har nämligen bara en på ena sidan. verkligen svinlätt att styra..=S) och tyckte att han skulle prova lite själv. Rätt var det är kommer skötaren upp jämnsides liftandes på en annan kamel, räcker honom ett spö, hojtar ngt på arabiska och drar iväg!
Efter lite tricksande går det ändå rätt bra och rätt fort, tills Robban hör en röst lååångt bakom sig: "Mr Robeeeert, wait wait! Mr. Robeeeert stoooop!"=)

Så, där har ni den enkla anledningen. (och självklart vann jag tävlingen..;)

Nä, nu är det dags för en liten springtur!

2 kommentarer:

  1. Wihiii! Finally!! Haha, nu vet jag varför han är en Mr Robert..

    SvaraRadera
  2. Hihi! Jajemen, så är det.
    Ja, jag tänkte att jag måste ju underhålla dig lite nu när du typ ligger i gipsvagga;)

    SvaraRadera