tisdag 1 februari 2011

Ett uppnått mål!

Kl. 11.00 idag skulle jag ha varit hos doktorn och kollat mina prover som jag tog förra veckan, samt höja medicindosen. Så blev det inte eftersom min läkare var sjuk, typiskt men jag fick en ny tid redan på torsdag så jag hoppas hon är frisk då.
Jag spenderade istället min förmiddag med ett härligt gympass:

Bänkpress
Flyes
Militärpress
Axelpress
Hantellyft åt sidan
Tricepspress, stående
Tricepspress, sittande

Igår körde jag ju ben och jävlar vilka stumma ben jag har idag! Satte mig i skräddarställning och trodde på fullaste allvar att muskeln på framsida lår skulle gå av. Tar det som ett bra betyg.=) Såhär såg det passet ut:

Knäböj
Vadpressar i benpressmaskin
Adductor
Abductor
Benspark

Förutom att må bra och hålla sig frisk och blablabla så har jag lite olika delmål med min träning, ett var att komma i mina största jeans. (japp, jag har inte kommit i ETT ENDA par. På säkert två år. Och jag har minst 6 par.) Detta har jag nu uppnått!
Jag har gått ner 3 kg och minskat 4 cm i midjan, HURRA för mig!=D
Ikväll blir det eventuellt ett ashtangayogapass.=)

Efter gymmet svängde jag förbi på jobbet och satte i lite smycken på en gammal kollega innan jag gick vidare till Västermalmsgallerian för att möta upp en nervös Robban som skulle köpa en kostym. Robbans värsta är att gå och köpa kläder och han insisterar på att jag måste vara med för annars vet han inte vad han ska köpa och kan bli offer för en slug säljare. Det här är hans ord så ni vet, inte mina. En gång kom han iofs hem med hoodie med en skitstor och skitful gul bil på (som han fick lämna tillbaka dagen efter =) så man kan nog säga att det stämmer.
Den här gången blev det dock rätt direkt, typ 10 min tog det, så sen hade jag världens gladaste pojkvän.
Jag fick också lite saker:

Knästrumpor.

Barnstrumpor. (för man måste bejaka sin barnsliga sida också=)


Superfint halsband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar