onsdag 28 mars 2012

Annas blomsterblogg.

Såhär när det börjar blir vår så kliar det extra mycket i fingrarna efter att få odla växter.
Tyvärr är ju inte det helt optimalt när man varken har balkong eller trädgård men man tar vad man har och nu har äntligen min avokado tittat upp:

Titta, en sån liten plutt!


Två månader och en vecka har det tagit ( Det kan dock ta längre tid än så. ) men nu kommer det gå desto fortare och man kommer kunna se skillnad från en dag till en annan:




Den här är två år gammal och jag precis toppat den i förhoppningen att den ska grena sig, på ena sida har det tagit fart och jag håller tummarna för att det ska göra det på den andra sidan också:


Det har också kommit upp sex stycken små paprikaskott, dom var egentligen sju från början men en har flyttat hem till min syster, som jag ser framemot att få små paprikor på.=)


Vidare har jag fått en jättefin stickling av Tina:

Lila- och grönrandig Vandrande Jude.

Jag har aldrig sett en Vandrande Jude i dom här färgerna så jag blev jätteglad. Jag har en sen tidigare som växer som ogräs men den är helgrön.
En knopp har förresten dykt upp på min Orkidé, det har aldrig hänt förr så det hurrar vi för:



Dessutom har jag sått Sugarsnaps som jag har någon idé om att jag ska binda upp i gardinstången, undrar just vad Robban kommer tycka om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar