söndag 13 maj 2012

Hejpåerigen!

"Jag gillar det här bloggeriet" och sen inte ett ljud på tre dagar. Hm.

Torsdagen gick iaf åt till att rita och nu har jag tre tryck till nästan klara, ska rita dit bakrunden och eventuellt lite småfix. Skulle behöva en ny penna också (eller ganska många nya pennor när jag tänker efter.) men jag ska se om det kanske går att få den effekt jag är ute efter med en blyertspenna. Hoppas.

På fredagen lämnade jag först Edith hos min pappa och sen åkte jag och jobbade på Shock, lika roligt som vanligt och så kom det nya varor som man kunde dregla över:

Men sluuuta, jag måste äga den här..


Den här är inte ny men den fick jag av mig själv förra gången jag jobbade!

Efter jobbet åkte jag tillbaka till pappa och en överlycklig Edith som kastade sig (kan man skriva att en hund "kastar sig"?) i min famn. Åh, hjärtat smälter verkligen när hon gör så! <3
Vi åt middag tillsammans, (Pappa valde också bort kolhydraterna, hurra!) snackade om en knasig släkting och om mina diagnoser, himla trevlig kväll.=)

På lördagmorgonen vaknade Edith kl.05.00 och skulle ut, detta efter att hon skällt en gång i timmen hela natten för att det var så mycket stök och fylla i vår portuppgång. Behöver jag skriva att tandpetarna satt i ögonen och jag var så förvirrad av sömnbrist att jag höll på att gå ut utan skor?
Sen somnade vi om till kl.09.00 och 10.30 kom vår älskade Robban äntligen, äntligen hem!! Han har varit och jobbat i Göteborg hela veckan och vi har saknat honom så mycket.
Vi fick mys i nån timme sen åkte jag till Fina Tina (min chef på Shock och bästis, närå det är inga problem att jobba tillsammans vi har väldigt lik inställning och har dessutom jobbat ihop förr, det var faktiskt så vi lärde känna varandra. 10 år sen nu <3) och fikade/drack rosespritzer med henne hela dagen.
Hem och laga middag vid femtiden och sen över till grannarna på lite vin.
"Lite vin", jojo. Superfyllefest kunde man ha kallat det för när vi kom dit satt där ett gäng aspackade hårdrockare som just kommit hem från en kryssning och kvällen avslutades med att en av dom spydde en rödtjutsspya på två mattor, på golvet, en stol (ljus tygstol) och i vasken. Jösses. Då slängde vi ut alla, hjälpte till att städa och sen gick vi hem igen.

Status idag: Rätt sliten och Robban jobbar igen. Arbetsnarkot.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar