onsdag 9 maj 2012

Vad som skär i mitt huvud.

Jag gillar det här morgonbloggeriet!=)

Idag är jag irriterad och glad för flera saker på samma gång.
Läste just en av min vänners status på fb ang. en medresenär på tunnelbanan som stod några meter ifrån henne och smaskade högt på ett tuggummi och genast sköljde ilskan över mig när jag tänkte på vad jag blir vansinnig på:

Folk som visslar. Dom ska BRINNA!
Folk som visslar fast jag bett dom sluta. Ja, dom ska fanimig BRINNA ännu mer.
(Alla som gör saker för att trycka på folks knappar är dumma i huvudet, jag förstår inte varför det är roligt att bråka? Kanske för att deras självkänsla inte är så bra?)

Jag blir alltså, som ni märker, helt jävla rabiat av det här, för andra, genommystrevliga beteendet. Anledningen till detta har jag inte kunnat lista ut på många år, inte förrän min läkare berättade att när man har ADHD så kan man uppfatta höga, skarpa ljud som jobbiga (även starkt solljus och vissa textilier kan vara störande, iaf för mig.) eftersom det kan vara svårt att filtrera. Det går alltså inte att tänka bort/ignorera det ljudet om man te.x är i ett samtal med någon, i mitt huvud är det som att någon skriker rakt in i örat och det skär i hela mig.
Jaha, jag som redan känner mig som en surkärring. Jävla fucking bokstavsskit.
Alltså jag har inget emot någon av mina diagnoser egentligen men det här känns jobbigt, att veta att det inte kommer gå över och att det blir ytterligare en sak jag måste förklara för folk. (som i vanlig ordning kommer tycka att jag är knäpp.)

Ok, det var morgonens argryck.

Igår fick jag som planerat iväg tryck nr 2 till House of Shirts och jag filar på tryck nr 3, kul!=)
Det blev förresten absolut ingen renovering av mig själv igår, får se om det hinns med idag kanske, dels är jag ju absorberad av ritande och dels så ska min fina syster bjuda ut mig på middag och vin, så himla mysigt med en systerdag/kväll!
Jag ska föreslå att vi försöker få till det en gång i månaden.

Jo, jag har höjt Lamotriginen ytterligare och är nu uppe i 100 mg. Märker ingen förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar