onsdag 2 maj 2012

Krattnatt.

Hoppla och gooodmorgon!
Idag är jag sjukligt trött. Glömde ta mitt sömnpiller (jag tar propavan som inte är vanebildande men som gör att man är trött i 12 timmar vilket innebär att jag måste ta den 2-3 timmar innan jag ska somna) i tid igår så när Edith ville gå ut 06.08 imorse fick jag bitchslappa mig själv och sätta tandpetare i ögonen. Som tur var var hon supersnabb med att göra sina behov så jag gick in och la mig igen. Vilket iofs inte var till så stor nytta eftersom kaffebryggaren gick igång 06.45 och Robbans väckarklocka 07.00. När han sen gick strax innan åtta så somnade jag om, drömde skitkonstiga drömmar bl.a om att syster bröt foten och inte ville åka till akuten, (!!) och vaknade kl. 09.20. Så nu sitter jag i soffan och dricker kaffe med grädde, som förrätt tog jag en tsk kokosolja, knaprar piller och lyssnar på när Edith andas och fnyser i sömnen.

Ibland är hon så trött att hon inte ens märker att hon rullat av kudden.

Jag sover nästan alltid som en kratta, även om det inatt var ngt värre, så åtminstone tills jag har alla mediciner samt rätt dos på dom så kommer jag fortsätta att ta propavan. Tänk om jag kan få en normalt sömnbeteende i framtiden, det vore ju en dröm!
Jaja, jag är ju glad och det är väl det viktigaste.

Senare idag ska jag ha ett möte som kan gå hursomhelst, det handlar helt enkelt om jag kan leverera eller inte. Spännande och läskigt!

Efter det ska jag ägna dagen till att fixa med mina växter och städa, gud så glamoröst. (och anstränga mig för att inte somna till nånstans =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar