måndag 24 januari 2011

Ägg på flaska och en död Dahlia.

Idag har det varit en otroligt oinspirerande dag, utan den minsta lust till någonting. Ångesten har legat över mig ända sedan jag vaknade som en blöt, kall filt och jag känner mig lite småförkyld.
Imorse gick jag i alla fall upp och tog mig iväg till gymmet. Jag körde bröst, axlar, triceps och kardio, att gå och träna fast jag verkligen inte vill är något som brukar få mig att må lite bättre och bli lite stolt över mig själv, det brukar kännas underbart efteråt.
Inte idag. Idag har jag istället gått och inbillat mig att jag har fått hjärtmuskelinflammation eftersom jag är förkyld och tränade ändå. Great! Ännu en sak att ha ångest över då. Det är lite av min specialitet, att ha ångest i FÖRTID, innan saker och ting sker. Inte särskilt smart eller hur? Tyvärr är inte ångesten logisk.
Jag har ju medicin som jag kan ta om det blir ohanterbart men eftersom den är vanebildande så försöker jag låta bli.
Jag har fått skitkonstiga nya biverkningar av dom antidepressiva, det smakar metall i munnen och det känns som om framtänderna ska lossna (!) Henrik säger att jag har en tumör bakom näsan. Trevligt.

Jag hittade väldigt märkliga ägg på Daglivs idag:

Övre hyllan: Hela ägg. Undre hyllan: Bara vitan.

Så konstigt! Eller är det jag som är konstig som inte har sett det förut?

Förresten har jag dödat min Dahlia. Jag råkade visst övervattna den. Tog en bild men man ser inget ändå så jag skiter i att lägga ut den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar