lördag 15 januari 2011

Uppdatering och Sötin.

Jag vaknade för en stund sedan (vid 09.00) och kände mig ganska utvilad trots att jag tog en sömntablett igår innan läggdags. Annars har jag i många fall känt mig drogad när jag vaknat morgonen efter att jag tagit en sömntablett, dessutom vaknade jag inte mer än två gånger under hela natten (för mig är det normalt att vakna 6-7 gånger varje natt) så det får man väl se som helt okej.
Robban ligger fortfarande och sover, han har jobbat från sju varje morgon till efter midnatt i flera dagar så han är nog ganska trött (jävla galen arbetsgivare som ger sina anställda såna tider!) och förtjänar väl nybakta scones till frukost?=) Först ska han få sova en stund till och jag dricker lite kaffe i min pepp-kopp (kaffekopp som gör mig glad, ursäkta det sjukt suddiga fotot, jag försökte 6 gånger, men det blev bara skit.):

Det är en bild på mig i Thailand som jag har fått av Karin och Lars.

Igår fick jag mitt efterlängtade paket från Bodystore:



Rosenrot, Sötin, Omega-3 och pukka-te!


Sötin (kallas också Sukrin) är ett nyttigt alternativ till socker, innehåller inga kalorier, förvandlas till antioxidanter i kroppen och är naturligt utan några konstiga tillsatser. För bra för att vara sant? Nej, faktiskt inte men det är ju mycket dyrare än vanligt socker såklart. För mig, som endast använder socker när jag bakar, så är det värt pengarna. Ett tag provade jag Björksocker men jag var inte helt nöjd med smaken dessutom kunde man inte använda det i jästdegar.

Muffins med Sötin!

1 kommentar:

  1. Vill bara rätta lite, Sötin som också brukar heta Sukrin är INTE samma sak som stevia, utan är 100% Erythritol, en biprodukt av sockertillverkningen. Stevia å sin sida är en växt med gröna blad och hög sötningsverkan, men inte alls lika neutral sockersmak som sötin.

    SvaraRadera