onsdag 12 januari 2011

När ni ska springa från en studio. (Tatuering)

Kom hem vid nio efter att ha tatuerat Lars hela dagen:






Snyggt att jag fick med papperskorgen på alla bilder. Haha! Nu är det lite gult och orange kvar i själva blommorna och två olika smutsgröna färger i bladen sen är det klart! Och då börjar vi på ett nytt projekt...;) Såklart.

Nu är jag mätt och inpackad i en stor filt i soffan och kollar på Leila bakar, jag tror jag har en fetisch för matlagningsprogram eftersom jag är förtjust i dom flesta. (Utom Gordon Ramsey och Kniven mot strupen, där är det mest bara bråk.)

Imorgon har jag en fantastisk dag framför mig. Jag ska nämligen diska i sju timmar. Vilken drömdag va? Detta är något som alla tatuerare fasar (om man inte har en lärling eller något annat slavlikt.) för, dagen då grepp, rör och tippar måste rengöras. Detta görs i flera olika steg men de två viktigaste i processen är:

Ultraljudsbad.


Autoklav. 

Är du på en studio där dom inte har ultraljudsbad och autoklav eller inte vill visa sitt sterilrum så spring FÖR FAN därifrån. Ett tips bara. Kan ju vara skönt att slippa te.x Hepatit C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar