fredag 14 januari 2011

Jag fick nog.

När jag hade loggade ut härifrån tidigare idag och skulle gå iväg till gymmet tog det bara stopp.
Istället ringde jag Vårdcentralen bad om att få en akuttid eftersom jag inte mår bra. Redan i telefonen var sköterskan hur snäll som helst och tog direkt det jag berättade på allvar, som balsam för själen och som ON-knapp för tårkanalerna.=) Jag fick tid två timmar efter samtalet och kom hem efter besöket med antidepressiva, lugnande och sömntabletter:

Jag har tejpat för etiketterna eftersom jag helst inte vill ha några tips om något annat som nån tror funkar bättre. Ett preparat funkar ju olika på olika personer.
Jag ska äta dom antidepressiva från ägglossning och 14 dagar framåt och sen uppehåll i 14 dagar osv, provar detta i två veckor och sen blir det återbesök för utvärdering samt kolla resultat på blodprover som ska tas för att se om jag har några brister av något.

Större delen av mig tycker det känns otroligt skönt att ha tagit tag i detta och att det händer något men en liten del av mig tycker det känns som ett misslyckande eftersom jag i två perioder av mitt liv ätit antidepressiva, blivit bra och kunnat sluta och det känns tråkigt att vara tillbaka i "samma hjulspår".
Idag har jag börjat med en halv tablett och fick såklart magkrångel bara några timmar efter, det var en av dom vanligaste biverkningarna så det var väntat. Blir till att börja fundera på det där med vuxenblöja igen då...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar