måndag 10 januari 2011

Måndag.

Jag brukar tycka om måndagar, början på en ny vecka med nya utmaningar. Lite som en nystart.
Så är det inte den här måndagen, idag känns livet svårt och tungt, som om depressionen är alldeles runt knuten och lurar. I natt har jag sovit 3-4 timmar (jag behöver minst 7 för att må bra.) och även om jag är ledig idag så blir det ingen mer sömn, för så fort jag sluter ögonen ser jag skräckscenarion framför mig och får hjärtklappning. Det kallas ångest. Jag har observerat mig själv i några månader nu och vet när det kommer ske, trots det är det lika obehagligt varje gång och jag blir också lika besviken varje gång, för man hoppas ju, på att det kanske inte kommer just den här månaden.
Det är PMS och det är dags att besöka en läkare för att få rätsida på det här.

Under tiden gör jag KBT-övningar för att lättare klara av eventuella attacker, tränar, äter nyttigt (lagom av allt utom laktos är bäst för mig), tar tillskott av Rosenrot och Rysk rot samt undviker nyheter, läskiga filmer/serier och alkohol/tobak. Ibland får jag utesluta kaffe, pga koffeinet, också.



Det var inget roligt inlägg ni fick idag men jag är inte heller rolig alla dagar, dock var det ganska skönt att skriva av mig till er. Vilka ni nu är.=)

2 kommentarer:

  1. Ha, samma lika som jag. Jag har bokat läkartid, gör det du med!!

    SvaraRadera
  2. Men vad konstigt! Ja, det ska jag verkligen göra känner att det är nog.

    SvaraRadera